Jak wykorzystać LinkedIn w rozwoju swojej kariery?
Dopiero kończysz studia i chcesz zwiększyć swoje szanse na zdobycie interesujących Cię oferty pracy? Pamiętaj! że w dobie mediów społecznościowych budowanie swojej marki jest bardzo ważne. Dla wielu pracodawców, jeśli nie ma Cię na LinkedInie to nie istniejesz i to nie jest żart! Dlatego, chcemy przedstawić Wam portal, który idealnie wpisuje się w dzisiejsze czasy. Możesz dzięki niemu profesjonalnie zbudować swój wizerunek, a co za tym idzie zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie i być zawsze o krok przed konkurencją.
Czemu warto mieć konto na LinkedIn?
To medium jest popularne wśród średniej i wyższej klasy menadżerskiej oraz specjalistycznej – 23% osób pracujących w Polsce ma na nim swoje konto (*kwiecień 2020) – tym samym zwiększasz swoją szansę na to, aby Cię zauważono. Musisz pamiętać, że LinkedIn stanowi obecnie jedno z podstawowych narzędzi rekrutacji.
Znajdziesz tam wiele ofert pracy, nawet takich, które nie są publikowane nigdzie indziej, przez co ilość osób, które aplikują na dane stanowisko jest zdecydowanie mniejsza niż w przypadku rekrutacji przy użyciu klasycznych portali rekrutacyjnych.
Powinieneś pamiętać, że jest to również narzędzie networkingowe – może stać się Twoją książką adresową i ułatwić Ci utrzymywanie znajomości branżowych oraz pomóc w budowaniu nowych. Nigdy kontakt z rekruterem nie był taki bliski. LinkedIn pozwala na kontakt bezpośrednio z rekruterami. Jak? Możesz napisać wiadomość i zapytać, np. o plany rekrutacyjne firmy lub o profil pracowników jakich poszukują, może to właśnie Ty?
Za pomocą LinkedIn możesz także obserwować profile interesujących Cię firm, dzięki temu poznajesz wizerunek interesujących Cię pracodawców. Wiesz jakie wartości cenione są w firmie, jakie są jej cele i plan działania. Możesz się dowiedzieć o różnych wydarzeniach z życia firmy np. wprowadzenie nowego produktu, zawiązanie interesującej współpracy czy obranie danego kierunku działania. Są to informację, które możesz wykorzystać na swojej rozmowie rekrutacyjnej. W ten sposób pokażesz, że interesujesz się firmą i śledzisz jej postępy.
Portal jest też cennym źródłem wiedzy branżowej! W tym miejscu możesz śledzić najciekawsze informacje z Twojej branż, komentować, udostępniać posty innych użytkowników lub napisać coś swojego i pokazać to światu. Możesz pokazać się jako specjalista w swojej dziedzinie i zacząć budować swój wizerunek specjalisty w danej dziedzinie. To właśnie na LinkedIn możesz pochwalić się swoimi sukcesami lub po prostu pokazać się czym zajmujesz się na co dzień, w jakim kierunku się rozwijasz oraz jakich umiejętności nabywasz.
LinkedIn jest inny niż pozostałe media społecznościowe. To miejsce, które skupia profesjonalistów. Nie znajdziesz tu zdjęć z wakacji lub ze spotkań ze znajomymi. Zamiast tego możesz zbudować swoją markę i nawiązać profesjonalną współpracę.
Jeśli prowadzisz swój biznes możesz znaleźć tutaj przestrzeń do promowania swojej działalności. Możesz promować się na wiele sposobów. Wystarczy sprecyzować grupę odbiorców, przygotować plan i zacząć działać!
Ewelina Dyjak, Doradca zawodowy, Biuro Karier i WOSG